|
Profil przedszkolaPrzedszkole Niepubliczne „Agatka”
realizuje
podstawę programową wychowania przedszkolnego określoną przez MEN.
Dodatkowo, program przedszkola obejmuje Naszym głównym założeniem przy realizacji podstawy programowej jest zachowanie odpowiednich proporcji między edukacją, a zabawą i odpoczynkiem dzieci. Ramowy rozkład dnia zawiera stałe elementy, których powatrzalność zapewnia dziecku komfort zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej. Metody służące realizacji podstawy programowej Przygotowanie do nauki czytania: 1. odimienna nauka czytania Ireny Majchrzak "Umiejętność wzrokowego rozpoznawania liter i poznanie fonetycznej funkcji każdej z nich wystarczy, aby dziecko mogło samodzielnie wprawiać się w czytaniu. Umiejętność głoskowania będzie wynikiem czytania, a nie warunkiem." Podstawowe założenia metody: - globalne odczytywanie imion oraz nazw przedmiotów otaczających dzieci - ćwiczenia analityczno-syntetyczne - wzbogacanie słownika - rozwijanie mowy komunikatywnej - ćwiczenia w kształtowaniu wszystkich zmysłów - wyzwalanie pozytywnych emocji wpływających na zainteresowanie dzieci kodem literowym 2. Elementy glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego - zabawy klockami Logo Przygotowanie do nauki pisania: 1. Metoda Dobrego Startu - wybrane elementy 2. metody i ćwiczenia usprawniające umiejętność rysowania i pisania opracowane przez prof. M. Bigdanowicz Podstawowe założenia metody: - ćwiczenia ułatwiające opanowanie prawidłowego chwytu i sposobu trzymania ołówka lub długopisu - ćwiczenia usprawniające kontrolę siły nacisku ręki dziecka w trakcie pisania - kształtowanie nawyków ruchowych związanych z kierunkiem pisania (automatyzacja ruchów) - ćwiczenia precyzji ruchów - ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej Dziecięca matematyka (edukacja matematyczna) Program edukacji matematycznej wg Edyty Gruszczyk-
Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej obejmuje 12 kręgów
tematycznych. 6.
Klasyfikacja, czyli
wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych
dzieciom
do tworzenia pojęć. 9. Mierzenie płynów. 10. Intuicje geometryczne , czyli
kształtowanie pojęć geometrycznych w umysłach przdszkolaków. Podstawowe cele edukacji muzycznej
zwarte w programie autorskim Przedszkola Niepublicznego
„Agatka”: Rozwijanie naturalnej, wrodzonej muzykalności
dziecka Kształcenie wrażliwości słuchowej Pobudzanie do twórczego działania,
poszukiwania własnych rozwiązań Zdobywanie wiedzy muzycznej inspirującej do
gromadzenia doświadczeń Podstawowe cele edukacji teatralnej zawarte w programie autorskim Przedszkola Niepublicznego "Agatka": Naśladowanie jest naturalną potrzebą dzieci. W ten
sposób dzieci uczą się poznawać świat, ludzi, reakcji na
różne sytuacje, a także określonych zachowań. Dzieci bawią
się Cele ogólne
Cele szczegółowe: W cyklu zajęć rocznych dzieci będą się uczyły:
W czasie zajęć dzieci będą wkraczały w tajemniczy świat
teatru — poczynając od zabaw parateatralnych, gdzie dzieci
wraz z instruktorem będą przenosiły się w różne miejsca, np.
do domku czarownicy, poprzez drobne zadania aktorskie, ruchowe,
gimnastykę buzi Od efektów scenicznych ważniejszy jest sam proces poznawania świata przez dzieci, rozbudzenie ich ciekawości, nabycie podstawowych wiadomości i umiejętności oraz wykształcenie zdolności działania w grupie. Dzięki zajęciom teatralnym, dzieci otwierają się na świat, mają poczucie wyjątkowości, stają się pewniejsze siebie, a przez to radośniejsze i szczęśliwsze. |